Generovanie obchodných príležitostí / leadov

Viete čo znamená pojem LEAD a prečo sa oplatí investovať do generovania leadov aj vám?

 

Lead je reakcia potenciálneho zákazníka na nejakú z marketingových aktivít (direct marketing – telemarketing, internetový marketing, sms marketing, hromadné posielanie mailov, mystery shopping a pod), ktoré zadefinovali vaše marketingové stratégie, prípadne záujem klienta na základe odporučenia od vášho existujúceho, spokojného zákazníka.

 

Názorným príkladom je rybačka. Predstavte si to šťastie, že ste nahodili udicu a okolo vašej návnady začalo zvedavo krúžiť niekoľko rýb. Každá firma potrebuje efektívnym spôsobom osloviť potenciálnych klientov, ktorí môžu mať záujem o vaše produkty a služby a sú ochotní za ne aj zaplatiť.

 

 

Pýtate sa, ako takýchto ľudí nájsť?

 

Alebo ak sa vrátime k nášmu príkladu – ako si vybrať miesto na rybačku, aké švihy udicou použiť a akú návnadu dať na háčik? Ako vziať veci do vlastných rúk a nespoliehať sa len na šťastie?

 

Slúži na to generovanie leadov, teda systematické získanie kontaktov s motiváciou ku kúpe.

 

Ak hľadáte skutočne efektívny spôsob, ako nájsť kúpnu silu pre vaše produkty či služby, nestrácajte čas ani financie a spoľahnite sa na profesionálov, ktorí eliminujú vaše zbytočne vynaložené náklady.

 

Generovanie leadov je bežnou súčasťou aktívneho telemarketingu. Práve telemarketing je jedným z nástrojov, pomocou ktorého call centrum získava kontakty na potenciálnych klientov, ktorí už urobili nejaké kroky smerom k vášmu produktu.

 

Postaviť marketingové stratégie výlučne na masových a konvenčných spôsoboch reklamy (napr. TV reklama) je v drvivej väčšine prípadov veľmi neefektívne. Vďaka generovaniu leadov naopak oslovíte presne tých, ktorí o vás niečo vedia a profesionálne call centrum, ktorého služby ste si prenajali, prípadne sa rozhodli pre outsourcing call centra, dotiahne váš obchod do konca.

 

Vďaka generovaniu leadov si môžete odmerať náklady, výnosy a konverzný index urobiť si tak vlastný prieskum, pomocou ktorého ľahko zistíte, koľko nových klientov vám táto metóda môže zabezpečovať v budúcnosti.

 

 

Ako prebieha príprava na generovanie leadov?

 

Leady sú generované z už existujúcich databáz súčasných a potenciálnych zákazníkov (zoznam živnostníkov, databáza firiem, databáza telefónnych čísel, emailové adresy a pod.). Samotný proces prebieha nasledovne:

 

  • telefonické oslovenie kontaktov, ktoré poskytla databaza a telefonický operátor na základe rozhovoru zistí, aký je potenciál záujmu o danú službu alebo produkt, resp. potenciálne stretnutie s obchodníkom klienta
  • využitie nástrojov ako sú reklamné bannery s call to action prvkami (CTA) priamo na webových stránkach klienta alebo vybraných reklamných online plochách
  • umiestnenie produktov do hromadných vyhľadávačov
  • práca s nástrojmi, ktoré ponúka email marketing – na začiatku je potrebné vytvoriť mail, ktorý otestuje cez implementované video alebo linky potenciál záujmu klienta
  • práca s nástrojmi, ktoré ponúka sms marketing – oslovenie potenciálneho klienta cez lokalizačnú SMS kampaň, kde je na základe GPS lokalizácie a dátumu zadefinovaná vybraná skupina (príklad – oslovená databáza kontaktov počas akcie na výstavisku)
  • využitie nástrojov, ktoré ponúka marketing sociálnych sietí

 

 

Čo klient získa z kampane na generovanie leadov?

 

Predstavte si kvalitatívny výskum, ktorý pre vás vypracuje výskumná agentúra v oblasti vášho biznisu s výsledkom, ktorým je databaza klientov pripravených na nákup vašich tovarov alebo služieb. To je presne to, čo vám zabezpečí generovanie leadov

 

  • detailny výstup / databáza oslovených kontaktov (zoznam živnostníkov)
  • detailný prepis odpovedí na kľúčové otázky
  • informácie o záujme o daný produkt a službu
  • informácie o časovom horizonte prípadného nákupu
  • informácia o záujme o stretnutie s obchodníkom spoločnosti

 

Na základe týchto údajov môže manažér obchodného tímu naplánovať akvizičné stretnutia pre svoj obchodný tím. Správne nastavené generovanie leadov dokáže outsourcovať akvizičný prieskum na externé call centrum a pravidelne dodávať potrebný počet obchodných príležitostí.

 

Alebo inak povedané, vďaka generovaniu leadov začnete konečne loviť ryby v tých správnych vodách.